Fördomar, Snorvalpar och Slöjor



Efter att ha gått igenom stan som jag bor i för att komma bort till skolan (eftersom jag numera promenerar till skolan, för let's face it, en muslima på inlines(?)...didn't think so!) så var jag slutligen där! Allt som allt har jag haft en bra dag, som alltid tack vare goda vänner, ni är underbara och utan er hade jag inte överlevt det här.

Utdrag från dagens skoldag:
  • Blev ställd mot väggen av några personer från min klass och några från andra klassen. De, med sina fördomar mot mig, valde att tro (istället för att fråga mig om svar) att jag bara är ute efter att provocera. Det jag gör är något fult, något dåligt och de ser inget vett i det jag gör (övriga i klassen, ni är FANTASTISKA!)
...Då kände jag typ så här...

Det värsta som finns är människor man inte kan diskutera med, ouppfostrade och bortskämda människor som inte har lärt sig att allt har två sidor, inte att de bara är de som alltid har rätt, beroende på vad de tycker "är" rätt.
Allt är relativt. Allt är relativt. Allt är relativt. Nån som förstår vad jag menar?

Dagens fråga: ..Men vad tjänar du på det här?

Svar: Vad jag tjänar det är vad jag ger. Det jag förtjänar får jag tillbaka. Jag tror på karma, men karma får mig inte att göra nånting, karma väljer mig. Karma ger mig en idé och då fullföljer jag det, så enkelt är det. För att jag ska tåla att leva överhuvudtaget så behöver jag ställa mig upp för de som behöver en klapp på axeln, de som behöver någon som försöker förstå dem, inte döma dem. Någon som vågar gå i deras sko och som också kan förstå smärtan. Att bara se till det yttre och vara överkritisk kommer du inte långt på, för det första så lurar du dig själv att tro att du gör mig en tjänst genom att vara överkritisk. Eftersom jag ser hur negativ du är, så genomlyser bara din dåliga självkänsla igenom, din osäkerhet. Hade du varit trygg i dig själv..Då hade du inte behövt döma andra och - du hade inte varit så snabb på det heller.

Dagens Highlight:

"-Har du konverterat till islam, eller?"

"-Seriöst, mogna till er lite."

^Vilken ordentlig snubbe! Trots hans skepsis så ställde han upp och drog iväg en ord-hurring! Jag känner mig så oerhört tacksam! Jag vet inte om du kommer läsa det här, men det här sparar jag inom mig tillsvidare! Tack, tack, hemskt mycket tack :D

Absolut SD idag:

"Hade det inte varit bättre om alla bara kunde stanna i sitt eget land?"

"Jag kände en tjej i nian som konverterade till islam.
Hon hade typ bara utländska kompisar..
..Men hon var ju lite konstig också."

VA?!

Idag märkte jag att vi har fler Sverigedemokrater omkring oss än jag trodde.. Och det värsta är att de inte ens vet om det själva.

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Bra sagt Patte! :)

2010-10-08 @ 12:32:00
Postat av: Patricia

Tack jasmineris <3<3<3 ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0