Projekt Tolerans

aaa

Hej, jag heter Patricia Bergsten, jag är 19 år och går på Elof Lindälvs Gymnasium i Kungsbacka, en stad som ligger ca. 3 mil söder om Göteborg.

Jag är förbannad över att Sverigedemokraterna har kommit in i riksdagen. Jag tycker det är rent åt helvete att de ens har haft en möjlighet att komma in, vi har röstat på rädsla.

Projekt Tolerans ska jobba för att höja toleransen och jag börjar på min skola. Vi är många som bor i Kungsbacka, men få invandrare och det är en av anledningarna, tror jag, till varför många är främlingsfientliga här. I skolvalet fick Sverigedemokraterna 25.52% vilket gör de till det andra största partiet på den här skolan!

På måndag nästnästa vecka kommer jag att starta projektet, jag kommer att bära bruna linser, göra min hudton mörkare och bära slöja, i en månad, varje dag, i en skola där INGEN bär slöja och det knappt finns några invandrare. Dessutom kommer jag inte röka på skolans område eftersom muslimer inte röker (de flesta röker inte) och det gör jag. Smygrökning som aldrig förr.

-------------------------

Det första jag gjorde var att köpa in bruna linser och en grå sjal som är ganska stor, jag testade den idag och den fyllde sitt syfte, jag kan dölja det som skall döljas utan problem.

Jag har idag pratat med min mentor om min idé. Han sade till mig att få klartecken från vår rektor i sektor 4. Tyvärr var hon inte tillgänglig då hon var på möte och jag kommer att få ett samtal ifrån henne när hon har tid. Hoppas att hon ringer snart.


Jag räds inget!
Det borde inte du heller göra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0